Recensie: Hors Normes (van de makers van Intouchables) is indrukwekkend en ontroerend

Film zet mensen met zwaar autisme in het zonnetje

Enkele weken geleden - op 12 december - is de film Hors Normes gaan draaien in de Nederlandse bioscopen. Deze productie is de nieuwe film van het regisseursduo Éric Toledano en Olivier Nakache (de makers van Intouchables). Deze hartverwarmende film is uit het leven gegrepen, waarbij twee vrienden zich met hart en ziel inzetten voor kinderen met zwaar autisme. Lees hier de filmrecensie van Hors Normes.

Al meer dan 20 jaar runt Bruno een opvang voor autistische kinderen die nergens anders terecht kunnen. Wanneer ouders en zorginstellingen het echt niet meer weten, geeft Bruno hen een thuis. Zijn goede vriend Malek leidt met zijn organisatie jongeren uit moeilijke buurten op tot begeleiders van deze kinderen. Tijdens dit traject wisselen humoristische en confronterende situaties zich af en ontstaan er bijzondere vriendschappen.

Vincent Cassel en Reda Kateb in de film 'Hors Normes'

Hors Normes voelt bovenal als een oprechte en inspirerende film die echt gezien moet worden door het grote publiek. Vier jaar geleden maakten de regisseurs een TV-documentaire over de twee vrienden Stephane Benhamou en Daoud Tatou, waar ze merkten dat hun verhaal te bijzonder was voor het kleine scherm. Hors Normes is het prachtige resultaat met een goede cast: acteurs Vincent Cassel en Reda Kateb zorgen voor grappige en bijzondere momenten, maar ook de zakdoeken moeten mee. Hardwerkende mensen die alles op alles zetten om deze mensen een thuis te geven. Prachtig!

Naast Vincent Cassel (Underwater) en Reda Kateb (Le chant du loup) is ook Hélène Vincent (Samba) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Éric Toledano en Olivier Nakache (Intouchables).

Hors Normes is vanaf 12 december 2019 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Komedie, Drama. Tijdsduur: 114 minuten. IMDb-score 7,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Hors Normes (van de makers van Intouchables) is indrukwekkend en ontroerend of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: