Recensie: Fantasy Island is bizarre soap-horror waar alles mogelijk is

Met Lucy Hale en Michael Peña

Sinds 13 februari draait de film Fantasy Island in de Nederlandse bioscopen. Fantasy Island is een twist op een gelijknamige televisieserie uit de jaren 70. De serie draait om Mr. Roarke en assistent Tattoo, die de aankomst van nieuwe gasten aankondigde met de woorden: 'The plane! The plane!' In deze film komt dat vliegtuig ook aan, maar vanaf dan is het hell in paradise. Lees hier de recensie van Fantasy Island.

Never Coming Home
Het verhaal gaat over een groep vrienden die op vakantie gaan naar wat op het eerste gezicht een fantastisch resort lijkt. De medewerkers van het luxe verblijf op het droomeiland blijven herhalen dat 'alles mogelijk is'. En dat klopt, want de gasten krijgen de kans om hun gekste fantasieën te realiseren. Het pakt alleen niet voor iedereen goed uit.

Lucy Hale, Austin Stowell en Michael Peña in de film 'Fantasy Island'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Wuivende palmen met een prachtig huis en een blauwe zee. De locatie van de film Blumhouse's Fantasy Island is er eentje waar we allemaal wel wakker willen worden. De film start aanvankelijk nog best geloofwaardig, maar na een half uur ben je de weg al volledig kwijt. Een handjevol gasten mogen hun fantasieën echt beleven, die vervolgens langzaam in nachtmerries veranderen. Als de gasten dan ook nog in elkaars fantasieën voorbijkomen, ontspoort de horrorfilm totaal. Daarbij helpen matige special effects en wisselend acteertalent ook niet. Aan het einde van de film heb je naar een rommelige soaphorror gekeken die niet veel indruk maakt. Anderhalve ster.

Naast Lucy Hall (Truth or Dare) zijn ook Michael Peña (Dora and the Lost City of Gold) en Maggie Q (Divergent) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Jeff Wadlow (The Hitman's Bodyguard).

Fantasy Island is vanaf 13 februari 2020 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Horror, Thriller, Avontuur. Tijdsduur: 109 minuten. IMDb-score 4,7.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Fantasy Island is bizarre soap-horror waar alles mogelijk is of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: