Recensie: Scoob! met beroemde spokenjagers is grote deceptie

Eerste halfuur is oké, daarna gaat het mis

Sinds 8 juli draait de animatiefilm Scoob! in de Nederlandse bioscopen. Nostalgie in een nieuwe jas, zo kunnen we dit avontuur van de beroemde hond Scooby-Doo prima omschrijven. Gaan ze de nieuwe 'doodenge' schurk weer ontmaskeren? Lees hier de filmrecensie van Scoob!

Mystery Incorporated
Het verhaal volgt de jonge hond Scooby-Doo, die een hechte vriendschap sluit met een jongeman genaamd Shaggy. Samen met enkele andere menselijke vrienden, waaronder natuurlijk Daphne, Velma en Fred, vormt hij het onderzoeksteam 'Mystery Incorporated'. Zij proberen allerlei duistere mysteries op te lossen. Tijdens hun spannende onderzoek komen ze in aanraking met de autocoureur Dick Dastardly.

Shaggy Rogers en Scooby-Doo in de film 'Scoob!'

Beoordeling van Gids.tv: ★
Wie is er niet groot geworden met de grote Deense dog met spraakgebrek, de ultieme held op sokken? Scoob! start met een haastige proloog, waarin Shaggy en Scooby elkaar bij toeval tegen het lijf lopen. Het eerste halfuur is nog best grappig, met een paar nostalgische knipogen. De makers hebben na vele bioscoopfilms en zelfs live action-bewerkingen gezocht naar vernieuwing, maar dat zorgt uiteindelijk voor een aaneenschakeling van teleurstellingen. De schurk is een moderne getikte gek, die de over nieuwste technologische snufjes beschikt, en jammer genoeg geen spook of geestverschijning. Eng of spannend wordt het dan ook nooit en heimwee naar de oude tekenfilmserie overheerst. Voor kinderen is er misschien nog wat te genieten, maar volwassenen haken binnen no-time af. Als talentenjacht-bobo Simon Cowell dan ook nog acte de présence geeft is de ramp compleet. Eén ster.

Naast Zac Efron (The Greatest Showman), Amanda Seyfried (Mamma Mia!) en Mark Wahlberg (Ted) is ook stem van Simon Cowell te horen in deze film. Deze productie is geregisseerd door Tony Cervone (Scooby-Doo! Abracadabra-Doo).

Scoob! is vanaf 8 juli 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Familie, Animatie. Tijdsduur: 93 minuten. IMDb-score: 5,7.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Scoob! met beroemde spokenjagers is grote deceptie of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: